افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۷۷۱ اخبار مشاوره
تعداد بازدید:۳۴۸۷
همزمان با هفته دولت ساختمان جدید مرکز مشاوره دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه و مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان 6 شهریور ماه 1397 افتتاح شد.
افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

هوالمحجوب

افتتاح ساختمان جدید مرکزمشاوره دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

با حضور مدیر کل مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان

ما محرمان خلوت انسیم غم مخور       با یار آشنا سخن آشنا بگو

مواجهه با مسائل مختلف زندگی اعم از فردی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و غیره اغلب چالش برانگیز و همراه با ابهام و سردرگمی است. همه به تجربه دریافته ایم که به تنهایی قادر به اداره همه مسائل مختلف زندگی نیستیم. گاهی ممکن است به منظور حل مشکلات از راهنمایی خانواده، دوستان و اطرافیان بهره مند شویم، لیکن کمک تخصصی، حل بهتر و سریع تر مشکل را با احتمال خطای کمتر میسر می­سازد و سراسر تصمیم است لذا هر جا تصمیمی هست مشورت با متخصص ضروری است.

ورود به دانشگاه به عنوان یک محیط جدید به معنای دریافت نقش دانشجو بوده و یک زندگی دانشجویی حداقل 2 تا 4 ساله را رقم می زند. زندگی دانشجویی، افراد را با فرصت ها، موانع، چالش ها و تهدید های متنوع و متعددی رو به رو می سازد. چالش هایی همچون گذراندن یک دوره انتقال از اواخر نوجوانی به اوایل جوانی، جستجو برای دریافت حس امنیت، تفاوت های فیزیکی و اجتماعی محیط دانشگاه با دبیرستان، ارتباط با جنس مقابل، زندگی در خوابگاه و تعارضات بین هم اتاقی ها، جدایی از خانواده، غم غربت و غیره.

 این چالش ها ممکن است استرس زا باشد و گاهی به دلیل عدم دسترسی به منابع حمایتی مطمئن، موجب ایجاد بحران­هایی برای دانشجو می­شود، مرکز مشاوره دانشگاه با توجه به ضرورت­های فوق و به منظور کمک به دانشجویان برای مواجهه با مسائل عمده دوران زندگی دانشجویی تاسیس گردیده است. این مرکز وابسته به حوزه معاونت دانشجویی ومرتبط با دفترمرکزی مشاوره و سلامت در وزارت علوم است.خدمات این مرکز کاملاً تخصصی و برای همه ی دانشگاهیان از جمله دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی و والدین دانشجویان است.

با حمایت هیات رئیسه محترم دانشگاه ساختمان جدید مرکز در روز سه شنبه 6 ام شهریور ماه 1397 افتتاح شد، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه در مراسم افتتاحیه ضمن تأکید بر اهمیت، نقش و کارایی مشاوره در سلامت و آرامش افراد گفتند: بهره بردن از مشاوره در زمینه های مختلف زندگی برای همه افراد لازم است و مراجعه به مشاور از نشانه های انسان سلامت و با فکر است، چراکه فرد به این وسیله می‌خواهد از تخصص و فکر دیگری برای بهبود شرایط زندگی خود بهره گیرد.

 

مرکز مشاوره دانشگاه قدمت 28 ساله دارد که دفتر مرکزی آن در ساختمان معاونت دانشجویی و با استفاده از 20 نفر در تخصص های مشاور، روانشناس، روانپزشک و مددکار به مراجعین خدمات ارائه می دهند علاوه بر این شعبه هایی در خوابگاه های بزرگ و دانشکده های ( ادبیات، اقتصاد، علوم اجتماعی) دارد.

از جمله خدمات مرکز مشاوره:

- مشاوره فردی ( در زمینه مشکلات افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، وسواس، مشکلات تحصیلی، شغلی)

- مشاوره گروهی

- مشاوره خانواده و ازدواج

- خدمات مددکاری اجتماعی

- خدمات روانپزشکی و تجویز دارو

- پیگیری وضعیت دانشجویان مشروطی

- بررسی وضعیت روانشناختی دانشجویان برای مساعدت در کمیسیون موارد خاص دانشگاه و استان

- برگزاری کارگاههای آموزشی برای دانشجویان جدیدالورود و پایش سلامت روان

« لازم به ذکر است  کلیه خدمات برای دانشجویان بصورت رایگان ارائه می شود)

 در این مراسم خانم دکتر صادقی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با تقدیر از مسئولین دانشگاه علامه اظهار نمودند: یکی از چیزی‌هایی که به فعالیت‌های یک مرکز مشاوره اعتبار می‌بخشد ساختار مستقل بخش اداری و داشتن فضای مناسب و دسترسی است که خوشبختانه در طی بازدیدی که از ساختمان جدید این مرکز داشتیم این موارد مهم به‌دقت موردتوجه قرارگرفته و پیش‌بینی‌شده است. دکترصادقی ابراز امیدواری کرد با توجه به جایگاه، اعتبار و نام دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه رشته روان‌شناسی و مشاوره در سطح کشور تعامل و همکاری بیشتری را در بهره‌گیری ازخدمات تخصصی این مرکز و در ارتباط با دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان شاهد باشیم.

 

در ادامه این مراسم دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی دانشگاه نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه پرداختند و گفتند: در طی سال‌های اخیر با حمایت‌ها و مساعدت‌های ریاست محترم دانشگاه این مرکز، ۴ سال رتبه نمونه کشوری و ۴ سال نیز مشاوره فعال را در بین دانشگاه‌های کشور کسب نموده است. او میزان مراجعه به این مرکز را حدود ۴۲۰ جلسه مشاوره در طی یک ماه اعلام کرد ، از جمله طرح های در دست اقدام عبارتند از: بررسی وضعیت دانشجویان مشروطی، مشاوره آنلاین و... می باشد.

 

در ادامه دکتر فرح‌بخش نیز در سخنانی رویکرد فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه را رشد نگر و در جهت امکان تسهیل در دسترسی به این خدمات برای دانشجویان برشمرد و افزود: مسئولیت سلامت روان دانشجویان بر عهده مرکز مشاوره دانشگاه است. ایشان اضافه کردند: سلامت روان موضوعی سامانمند است و مجموعه بخش‌ها و مشاغل در دانشگاه در ایجاد و برقراری این آرامش نقش دارند. ایشان به اقدامات انجام‌شده در این خصوص اشاره و تصریح کرد: شناسایی عوامل مرتبط با این مهم در سطح دانشگاه و پیش‌بینی دوره‌های آموزشی در این خصوص برای بخش‌های مختلف ازجمله موارد مورد تأکید این دفتر در ایجاد آرامش دانشجویان است.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه اجرای طرح حمایت عاطفی از دانشجویان جدیدالورود را از برنامه‌های این مرکز در آغاز سال جدید تحصیلی اعلام کردند و بیان داشتند: با استفاده از مشاهدات سال‌های گذشته در سطح خوابگاه‌های دانشجویی اجرای این طرح را در ابتدای سال جدید تحصیلی با اعزام مشاوران مرکز به خوابگاه‌های دانشجویی برای انطباق دانشجویان با شرایط جدید و انجام حمایت‌های عاطفی و پیشگیری از افت تحصیلی و مسائل و بحران‌های عاطفی حاصل از آن دنبال خواهیم کرد.

لازم به ذکر است است،مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با قدمت و خدمت 28 ساله، منشا خدمات اثرگذار و ارزنده در حوزه ی مشاوره و بهداشت روان است. این مرکز همواره در سطح کشور جزو مراکز مشاوره ی فعال و نمونه ی موفق و برتر بوده است. فضای جدید مرکز مشاوره، شامل بخش اداری و بخش پذیرش مستقل با هفت اتاق مشاوره فردی، یک اتاق جهت اجرای کارگاه و مشاوره گروهی است. دانشجویان و همکاران گرانقدر می توانند برای تعیین وقت مشاوره با شماره48393466 تماس گرفته و یا به صورت حضوری به واحد پذیرش مرکز مراجعه نمایند و یا در خوابگاهها به واحد مشاوره خوابگاه مراجعه نمایند.

مرکز مشاوره پذیرای شما و سنگ صبور مشکلات شما بوده و خواهد بود.

 آدرس: دهکده المپیک، میدان ورزش، نبش المپیک یازدهم، ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز مشاوره و بهداشت روان

شماره تلفن های مرکز مشاوره:

مدیریت: ۴۸۳۹۳۴۶۰  - ۴۸۳۹۳۴۶۱     

کارشناسان مشاوره: ۴۸۳۹۳۴۶۲ - ۴۸۳۹۳۴۶۳ - ۴۸۳۹۳۴۶۴

 پذیرش(برای گرفتن وقت قبلی): ۴۸۳۹۳۴۶۶

 مددکاری: ۴۸۳۹۳۴۶۵

ساعات کاری مرکز: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 15:30

آدرس سایت :   http://moshaver.atu.ac.ir


نظر شما :