دومین همایش کشوری کانون های دانشجویی همیاران سلامت روان در دانشگاه شیراز برگزار شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۴۳۹ اخبار مشاوره
تعداد بازدید:۲۶۸۴
دومین همایش کشوری کانون های دانشجویی همیاران سلامت روان از تاریخ 7 تا 10 بهمن ماه 1396در دانشگاه شیراز برگزار شد.
دومین همایش کشوری کانون های دانشجویی همیاران سلامت روان در دانشگاه شیراز برگزار شد

کانون دانشجویی همیاران سلامت روان، نهادی است غیر سیاسی و غیر دولتی که به منظور جلب مشارکت و یاری دانشجویان هر دانشگاه به سایر دانشجویان فعالیت می کند. هدف این کانون ارایه خدمات مستمر، فراگیر و اجتماع محور زیر نظر مرکز مشاوره دانشجویی و با هماهنگی معاونت های فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی است.

کانون همیاران، دانشجویی بوده و به گسترش فرهنگ مشاوره و سلامت روان در دانشجویان کمک می‌کند. شرکت و عضویت در این کانون ها برای دانشجویان به صورت داوطلبانه است. دانشجویانی که درخصوص مباحث روانشناختی، سلامت روان، نوع دوستی و غیره داوطلب هستند برای همکاری در زمینه‌های مذکور به کانون‌ مراجعه می‌کنند و به عنوان بازوی اجرایی مشاوره در زمینه پیشگیری از آسیب ها فعالیت می‌نمایند. برای مثال چنانچه مرکز مشاوره برنامه‌ای برای آگاه سازی دانشجویان درمورد پیشگیری از ایدز یا اعتیاد دارد، ابتدا به این همیاران آموزش می‌دهد و سپس این همیاران آموزش‌ها را به سایر دانشجویان منتقل می‌کنند.

در همین راستا، دومین همایش کشوری کانون های دانشجویی همیاران سلامت روان با هدف آموزشی همیاران و توانمند سازی آنان از طریق کارگاه های مختلف در حوزه سلامت روان و ارائه گزارش یک سالانه عملکرد کانون ها برگزار گردید. تیم اعزامی کانون همیاران سلامت روان دانشگاه علامه متشکل از آقایان عقیل حسینلو، رضا خسروی و خانم ها ریحانه طالبی، مریم مالکی و سارگل ابراهیمی بود، که در بخش ارائه گزارش عملکرد سالانه در قالب پوستر و ارائه گزارش شفاهی جزء 15 دانشگاه اول در بین 123 کانون کل کشور شد.

 

 

لازم به ذکر است، کانون همیاران سلامت روان دانشگاه علامه زیر نظر مرکز مشاوره و بهداشت روان با 110 نفر عضو و در اسفند ماه 1394 تاسیس شد و تاکنون فعالیت های آموزشی مختلفی در دانشگاه و خارج از دانشگاه انجام داده است. 


( ۱ )

نظر شما :