مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی، عنوان «مرکز مشاوره نمونه کشوری» را کسب کرد

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۶ کد : ۲۰۶۶۰ اخبار مشاوره
تعداد بازدید:۱۸۴
در سی‌ و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی عنوان «مرکز مشاوره نمونه کشوری» را کسب کرد.
مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی، عنوان «مرکز مشاوره نمونه کشوری» را کسب کرد

مراسم پایانی سی‌ و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 4 تا 6 بهمن ماه 1401 برگزار و از مراکز مشاوره و سبک زندگی سراسر کشور تقدیر شد.
این مراسم با حضور 120 مرکز دانشگاهی، به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد و مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی، عنوان «مرکز مشاوره نمونه کشوری» را کسب کرد. 
همچنین مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، علم و فناوری مازندران، صنعتی کرمانشاه و مجتمع آموزش عالی لارستان موفق به کسب رتبه‌های برتر در ۵ طبقه جمعیتی شدند و دانشگاه‌های حکیم سبزواری، هنر تهران، هنر اسلامی تبریز، و سلمان‌فارسی کازرون رتبه‌های نمونه را از آن خود کردند. مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه بیرجند نیز به عنوان مرکز الگو در سال ۱۴۰۱ برگزیده شد.
دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان هرساله ضمن ارزیابی خدمات مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور، فعالیت‌های شاخص، اثرگذار و موفق را دلیل رتبه‌بندی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها قرار می‌دهد. مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی بعد از چند دهه ارائه خدمات روان‌شناختی، چند سال متوالی است که موفق به کسب عنوان «مرکز مشاوره نمونه» می شود. این مرکز حضوری فعال در اجرای طرح‌های مرتبط با سلامت روان جامعه دانشگاهی و ارتقای سبک زندگی دانشجویی سلامت‌محور دارد و مجری طرح‌های علمی و عملیاتی درون‌دانشگاهی و برون‌دانشگاهی با محوریت موضوعات روان‌شناختی است.
گفتنی است؛ ارائه طرح و برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، برگزاری کارگاه های آموزشی، ۱۲ کمیسیون تخصصی برای شرکت‌کنندگان با موضوعات؛ «پیشگیری از مصرف مواد»، «پیشگیری از رفتارهای خودآسیب‌رسان»، «ازدواج دانشجویی و مدیریت روابط عاطفی»، «پیشگیری از افت تحصیلی»، «مشاوره شغلی»، «زندگی در خوابگاه و سبک زندگی سالم دانشجویی»، «تجارب ارزشمند دانشجویی»، «شاخص‌های رتبه‌بندی مراکز مشاوره دانشجویی»، «بررسی و تدوین شاخص‌های دریافت نشان حامی»، «مشکلات شایع روان‌شناختی در دانشجویان»، «دانشجویان دارای شرایط خاص»، «بررسی آیین‌نامه و چارت تشکیلاتی مراکز مشاوره دانشجویی» و «ارائه طرح‌ها و تجارب موفق دانشگاه‌ها» از جمله برنامه‌های این گردهمایی بود.

کلید واژه ها: مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی مرکز مشاوره نمونه کشوری


( ۱ )

نظر شما :