اولین نشست تخصصی «بررسی و شناسایی مشکلات و مسایل دانشجویان ساکن خوابگاه» در مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۸ کد : ۱۷۷۷۴ اخبار مشاوره
تعداد بازدید:۲۳۷
اولین نشست تخصصی «بررسی و شناسایی مشکلات و مسایل دانشجویان ساکن خوابگاه» با حضور جناب آقای دکتر مهدی وجدانی همت مدیر مرکز مشاوره و سرکار خانم دکتر حمیده عادلیان مدیر گروه مددکاری اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی در مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
اولین  نشست تخصصی «بررسی و شناسایی مشکلات و مسایل دانشجویان ساکن خوابگاه»  در مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

ولین نشست تخصصی «بررسی و شناسایی مشکلات و مسایل دانشجویان ساکن خوابگاه» با حضور جناب آقای دکتر مهدی وجدانی همت مدیر مرکز مشاوره و سرکار خانم دکتر حمیده عادلیان مدیر گروه مددکاری اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی در مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «دکتر مهدی وجدانی همت» مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه، ضمن خیر مقدم به افراد حاضر در این نشست، با اشاره به برخی از مشکلات دوران دانشجویی بویژه دانشجویانی که پس از قبولی در دانشگاه از محیط امن و صمیمی خانواده  دور می شوند؛ تأکید کرد که مشاوران و مددکاران اجتماعی این مرکز همواره در تلاشند تا با رویکردهای همدلانه و استفاده از منابع، ظرفیت ها و امکانات موجود، برای حل این مسائل و توانمند سازی دانشجویان اقدامات لازم را به عمل آورند. ایشان سپس به اهمیت و ضرورت نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی در حوزه ی کمک به حل مشکلات روحی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان و رفع مشکلات مالی و اقتصادی آنان پرداختند و بر اهمیت ارائه ی طرح های اجرایی، رویکردها و  برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت با توجه به آخرین یافته های علمی و پژوهشی در حوزه ی مشاوره و مددکاری در محیط های آموزشی تأکید کردند.

در ادامه، خانم دکتر «حمیده عادلیان راسی»، مدیرگروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و مسئول اجرای طرح شناسایی و ارزیابی وضعیت موجود در خوابگاه ها اظهار داشتند: هرگونه آسیبی اعم از آسیب فردی، روحی و یا اجتماعی در محیط های دانشجویی، نه تنها باید به عنوان تهدیدی برای سلامت دانشگاه بلکه در ابعادی گسترده تر تهدیدی برای عموم جامعه تلقی شود. چرا که دانشجویان، سرمایه های اجتماعی و مدیران آینده ی کشور هستند. لذا وجود هر نوع آسیب و مشکلی در این قشر در سطحی اجتماعی اثرات عمیقی ایجاد می کند و نیازمند تدوین استراتژی های موثر و اقداماتی جدی و کاربردی است. 
از آنجا که حیطه ی تخصصی، حوزه ی وظایف و اخلاق حرفه ای مشاورین و مددکاران این مرکز اقتضا می‌کند که همواره در کنار دانشجو باشند و با ارزیابی خطرات و آسیب های موجود، به عنوان تسهیلگر، مدافع و آموزش دهنده، در فرایند حل مشکل و مدیریت بحران تلاش مضاعفی داشته باشند؛ لازم به ذکر است که رازداری یکی از اصول اساسی و باور اخلاقی کارکنان این مجموعه محسوب می شود. لذا به دانشجویان اطمینان خاطر می دهیم که ضمن پایبندی به این فضیلت اخلاقی، همواره پذیرای شنیدن مشکلات و آماده کمک به آنان برای غلبه بر بحران و عبور از سختی ها هستیم.

در پایان خانم مریم شجاعی مددکار اجتماعی مرکز مشاوره، با ارائه ی آمار و گزارش ها به مروری اجمالی پیرامون فعالیت های مرکز پرداختند و با اشاره به تعداد دانشجویان مراجعه کننده، نوع نیازمندی‌های آنان را  به تفکیک مقطع یا نوع مسئله مورد بررسی قرار دادند.


( ۲ )

نظر شما :