مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

سلامت، ایمنی و محیط زیست در دستور کار مراکز بهداشت و مشاوره دانشگاه‌های کشور

تعداد بازدید:۴۶۷
دکتر ابراهیم نعیمی با اشاره به اولویت سلامت جسمی و روانی دانشجویان بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا به سمت تحقق هدف بزرگی به نام سلامت، ایمنی و محیط زیست حرکت کرده اند و دانشگاه‌های کشور ما نیز باید به این سمت سوق داده شوند.
سلامت، ایمنی و محیط زیست در دستور کار مراکز بهداشت و مشاوره دانشگاه‌های کشور

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان آیین پایانی دومین دوره آموزشی کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و نخستین دوره آموزشی کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور، در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه هم افزایی و اشتراک تجربه بین کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان در دانشگاه‌ها ضرورت دارد، گفت:‌ در حال حاضر هزار و پانصد مشاور به صورت پاره‌وقت و ساعتی با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنند‌. همچنین حدود سیصد کارشناس هم به صورت تمام‌وقت در خدمت دانشگاه‌ها هستند. البته علم و دانش این کارشناسان نیاز به بازآموزی دارد.

وی ادامه داد: برخی از کارشناسان سال‌ها با دانشگاه‌ها همکاری دارند، مراقب دانشجویان بیمار که قصد خودکشی داشتند، بودند اما  سال ها در حد کارشناس باقی مانده‌اند. ارتقای این همکاران جزو اولویت‌های سازمان است.

دکتر نعیمی درباره ساختار فیزیکی و استانداردهای ایمنی دانشگاه ها تاکید کرد: به نقاط حادثه خیز در دانشگاه‌ها توجهی نمی‌شود‌. ساختار و فضای فیزیکی برخی از دانشگاه‌ها با استانداردها ایمنی فاصله دارند. بنابراین  متناسب با زیرساخت ها و با اولویت دانشگاه‌های کم برخوردار، در تلاش برای ایمن سازی این دانشگاه‌ها هستیم.  

وی با اشاره به اولویت سلامت جسمی و روانی دانشجویان بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا به سمت تحقق هدف بزرگی به نام سلامت، ایمنی و محیط زیست حرکت کرده اند و دانشگاه‌های کشور ما نیز باید به این سمت سوق داده شوند.

در پایان این آیین 10 نفر از کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و 10 نفر از کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های سراسر کشور به عنوان کارشناسان برتر معرفی و تجلیل شدند.

گفتنی است دومین دوره آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و نخستین دوره آموزشی کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور از 17 تا 19 تیرماه 1402 به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی و دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

کلید واژه ها: مراکز بهداشت درمان دانشگاه بهداشت درمان دانشگاه دانشگاه کشور دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی کارشناسان دوره آموزشی کارشناسان


نظر شما :