دکتر مهدی واحدی تاکید کرد:

ضرورت بازتعریف و بازاندیشی در نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشجویان

۱۸ تیر ۱۴۰۲ | ۰۲:۳۵ کد : ۲۲۴۹۵ اخبار معاونت مشاوره و سبک زندگی بهداشت و درمان
تعداد بازدید:۴۷۹
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه آنچه ما در حوزه مشاوره و خدمات بهداشت روان می‌دانستیم، برای مواجه امروزی با نسل جدید دیگر کفایت نمی‌کند، گفت: در زمینه نقش مراکز مشاوره به یک بازتعریف و بازاندیشی نیاز داریم.
ضرورت بازتعریف و بازاندیشی در نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشجویان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر مهدی واحدی در مراسم افتتاحیه آغازین دومین دوره آموزشی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» ویژه کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و نخستین دوره آموزشی کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور، در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی به سخنرانی پرداخت.

دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با ابراز خرسندی از میزبانی این دوره آموزشی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاشی که همکاران ما در معاونت دانشجویی این دانشگاه دارند تجربه خوبی را برای میهمانان خود از دانشگاه‌های سراسر کشور رقم بزنیم.

وی با اشاره به رویکرد جدید مراکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه‌ها اضافه کرد: امیدواریم این دوره زمینه را برای رشد و شکوفایی مراکز مشاوره در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی رقم بزند. همچنین کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان مراکز بهداشت و درمان که برای اولین بار به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود، بتواند در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به دانشجویان سراسر کشور مؤثر باشد.

واحدی با بیان اینکه نشست مختص کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان است، اظهار کرد: کارشناس به معنای اهل فن و خبره یک حوزه است که تولیت یک امری را بر عهده دارد و به‌نوعی کارشناسان، کار‌ساز و تصمیم‌ساز مدیران هستند.

وی کارشناسان را بازوان فکری مدیران برشمرد و گفت: به نظرم این ایده فوق‌العاده‌ای از طرف دفتر مشاوره وزارت علوم است که به‌نوعی صاحبان تصمیم هستند و کارهای مدیریتی را بر عهده دارند و بدین‌شکل و در قالب این دوره آموزشی توجه جدی به کارشناسان خود نشان می‌دهند.

برای مواجه امروزی با نسل جدید آنچه ما در حوزه مشاوره می‌دانستیم، دیگر کفایت نمی‌کند

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده به عنوان کسی که علوم تربیتی خوانده‌ام و تا حدی به رشته مشاوره و مددکاری نزدیک است و طی دوسالی که معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی را در ابتدای بازگشایی دانشگاه‌ها «اواخر پاندومی کرونا» بر عهده داشته و حوادث تلخ سال گذشته کشور و دانشگاه‌ها را تجربه کرده‌ام؛ به این دریافت رسیده‌ام که آنچه ما در حوزه مشاوره و خدمات بهداشت روان می‌دانستیم، برای مواجه امروزی با نسل جدید دیگر کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما امروزه در دانشگاه‌ها با نسلی مواجه هستیم که دارای ویژگی‌ها و تفاوت‌های خاصی هستند، گفت: این نسل را باید از نو شناخت و برای اینکه خدمات مشاوره‌ای، سلامت تن و روان ما به این نسل، خصوصاً در حوزه روان‌شناختی ارائه شود، نیاز به یک شناخت یا بازشناسی از نوع شناختن نسلی داریم.

در زمینه نقش مراکز مشاوره به یک بازتعریف و بازاندیشی نیاز داریم   

واحدی تصریح کرد: بنده چون مطالعات کوتاهی در زمینه ارتباطات نسل‌ها با فناوری به دلیل گرایش رشته تحصیلی‌ام که تکنولوژی آموزشی است، داشته‌ام حقیقاً با نسل متفاوتی مواجه هستیم و اگر دانش و توانایی خودمان را در مواجه با آن‌ها به‌روز نکنیم، ممکن است مراکز مشاوره ما کم‌کم مرجعیت خود را در این زمینه از دست بدهد و در حوزه بحث‌های روان‌شناختی با مشکل مواجه شویم.

وی ضمن اظهار امیدواری برای توجه به نیازهای بومی در دانشگاهای سراسر کشور به صورت مداوم و تلاش برای فهم صحیح از نسل جدید، افزود: در زمینه نقش مراکز مشاوره به یک بازتعریف و بازاندیشی نیاز داریم. 

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: کارشناسان مؤثر و مهم مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان بار بزرگی به‌ویژه بعد از پاندومی کرونا بر دوش دانشگاه‌ها گذاشته شده را بر عهده دارند.

کلید واژه ها: معاونت دانشجویی دانشگاه معاون دانشجویی دانشگاه دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه علامه مشاوره مراکز مشاوره کارشناسان مراکز


نظر شما :