مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی، عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری» را کسب کرد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۰ کد : ۱۷۹۹۰ اخبار مشاوره
تعداد بازدید:۵۷۱
در سی و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های سراسرکشور که به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه شیراز برگزار شد، مراکز مشاوره برتر، فعال و نمونه در سطح کشور و مناطق ده گانه دانشگاه‌ها معرفی شدند.
مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی، عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری» را کسب کرد

سی و سومین گردهمایی سالانه روسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با شرکت بیش از ۱۳۰ دانشگاه، با هدف تبیین کلان برنامه دفتر مشاوره و سلامت در سبک زندگی سالم و ارتقای سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی دانشجویان و دانشگاهیان و با حضور، دکتر هاشم داداش پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان ، دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت این سازمان ، 19 و 20 اردیبهشت ماه 1401 به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه شیراز برگزار شد.
در این گردهمایی، مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان «مرکز مشاوره برترکشوری» معرفی و با اهدای لوح سپاس و تندیس از این مرکز، تجلیل شد. همچنین از قاسم مرادی، کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان کارشناس نمونه، با اهدای نشان حامی و لوح سپاس تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، نقش فعال و اثرگذار مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی در آماده‌سازی فضای روان‌شناختی حاکم بر جامعه و ارائه خدمات به دانشگاهیان و عموم مردم از جمله دلایل این انتخاب است.
دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان هرساله ضمن ارزیابی خدمات مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور، فعالیت‌های شاخص، اثرگذار و موفق را دلیل رتبه‌بندی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها قرار می‌دهد. بعد از چند دهه ارائه خدمات روان‌شناختی در مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و کسب عنوان «مرکز مشاوره نمونه» در سال های گذشته، برای نخستین بار در سی‌وسومین گردهمایی سراسری روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور، این مرکز به عنوان «مرکز مشاوره برتر» در بین مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور شناخته و معرفی شد.
ارائه طرح و برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع: «الزامات رییس مرکز مشاوره مطلوب و کارآمد» توسط دکتر کیومرث فرح‌بخش، ۱۲ کمیسیون تخصصی برای شرکت‌کنندگان با موضوع, پیشگیری از مصرف مواد، پیشگیری از رفتار‌های خودآسیب‌رسان، ازدواج دانشجویی و مدیریت روابط عاطفی، پیشگیری از افت تحصیلی، مشاوره شغلی، زندگی در خوابگاه و سبک زندگی سالم دانشجویی، تجارب ارزشمند دانشجویی، شاخص‌های رتبه‌بندی مراکز مشاوره دانشجویی، بررسی و تدوین شاخص‌های دریافت نشان حامی، مشکلات شایع روان‌شناختی در دانشجویان، دانشجویان دارای شرایط خاص، از جمله برنامه‌های این گردهمایی بود.
گفتنی است در حال حاضر، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی حضوری فعال در اجرای طرح‌های مرتبط با سلامت روان جامعه دانشگاهی و ارتقای سبک زندگی دانشجویی سلامت‌محور دارد و مجری طرح‌های علمی و عملیاتی درون‌دانشگاهی و برون‌دانشگاهی با محوریت موضوعات روان‌شناختی است.

 


نظر شما :